Het verre continent op het zuidelijk halfrond staat bekend om zijn obsessie met koffie. In een cultuur begint elk gesprek met Koffie drinken? Het maakt niet uit of het een vriend, een collega of een date is.

Met 20.000 cafés die bekend staan om hun hoge normen, is goede koffie niet moeilijk te vinden. Er wordt aangenomen dat het hele eiland Manhattan minder echt goede koffietentjes heeft dan alleen Canberra. En Canberra is niet eens de koffiehoofdstad van dit continent.

Wat maakt N coffee uniek? Wat maakt koffie drinken in de VS anders? Wat is de meest geliefde koffiekeuze?

Vertel je alles over deze droom van cafeïneverslaafden.

De Geboorte Van De Koffie-obsessie

De koffiegeschiedenis begon in 1945, toen Italiaanse immigranten koffiemachines meenamen.

De Gaggias-espressomachine zorgde voor een revolutie in de koffie-industrie in de wereld sinds het begon met het brouwen van een zachtere en sterkere drank met behulp van druk en het creëren van een dikke crema bovenop. Het resultaat was dat de ns geen koffie meer dronken maar espresso’s. Het was allemaal vanaf het begin!

Deze koffiecultuur is geworteld in kwaliteit en niet in gemak. Alle cafés maakten sinds de jaren vijftig espresso ’s .

De nieuwe coffeeshops trokken veel n bohemiens aan. Samen met de revitalisering en gentrificatie van de binnenstad nam de koffiemarkt een hoge vlucht . Op zoek naar cadeau-ideeën? Bekijk onze Top 10 cadeaus voor koffieliefhebbers in 2021

Wat Drinkt Ns Bij De Koffie?

N-koffie is koffie in espresso-stijl, die verschilt van de filterkoffie in druppelvorm die gewoonlijk in de VS wordt geconsumeerd. Ze maken elk drankje afzonderlijk op bestelling en verwachten dat de klanten er ook even van genieten.

N-koffie is kleiner, duurder en veel sterker dan Amerikaanse koffie.

Amerikaanse koffiedrinkers zijn dol op Macchiatos en Frapps. Australiërs drinken het liefst een gewone kop koffie, zoals long black of flat-white. Flat white en Latte zijn de bekendste koffievarianten.

Flat whites, de originele koffiedrank, zijn al vele jaren populair. En hoewel ns erg kieskeurig zijn over de opgeschuimde melk in hun platte wit, zou een gemiddelde Amerikaan kunnen vertellen hoe het verschilt van een latte of een cappuccino? Waarschijnlijk niet.

N Koffiecultuur

Met 1,3 miljoen verkochte koffies per dag, brouwt de voedingsindustrie ongeveer 1,26 miljard kopjes per jaar, wat neerkomt op een totale koffieverkoop van meer dan miljard.

Het is de kwaliteit , niet de kwantiteit die het uniek maakt. De beste koffie vind je in dit land. Het is ook het enige land waar grote koffiebedrijven zoals Starbucks hun activiteiten hebben moeten sluiten omdat ns geen gemiddelde of waardeloze koffie kocht.

Koffie is meer dan een manier om je cafeïnefixatie te krijgen. Het is een manier van leven . Het is een integraal onderdeel van je dagelijkse leven en je kunt zelfs lopen om het in je favoriete café te halen.

Starbucks MISLUKKING

De hoge n-koffienormen hadden zelfs invloed op de grootste koffieketen die zich probeerde te vestigen, de Starbucks. Na miljoenen verliezen te hebben geleden in de eerste zeven jaar, is er geen enkele Starbucks op het continent.

In 2008 werd meer dan 70% van de slecht presterende vestigingen gesloten, waardoor er in het hele land nog maar 23 Starbucks-winkels over waren. ns gaan liever naar hun eigen onafhankelijke cafés om hun flat white te halen.

De Beste Speciale Koffie

De mislukking van Starbucks laat zien dat ns weigert ondermaatse koffie te drinken. Gewend aan het drinken van platte witte wijnen en espresso’s, paste Starbucks-koffie gewoon niet bij de Aussie-smaken. Het falen van een koffiegigant die op al zijn locaties 4 miljoen koffiedranken per uur verkoopt, is een duidelijk statement over de koffiecultuur. Hun boodschap aan Starbucks is duidelijk: we zijn niet geïnteresseerd.

Hoewel er een argument is dat de koffiegeschiedenis niet zo oud is als de Italiaanse, is het verschil dat terwijl de Italiaanse smaak vrij statisch blijft, die van Down Under zich ontwikkelt en verbetert. Het benadrukt alles wat wordt benadrukt door speciale koffiebewegingen en koffie van de derde golf, en hecht belang aan elke stap van de koffiecyclus, van de boer tot de barista.

Melbourne: De Koffiehoofdstad Van De Wereld?

Melbourne is de grootste koffiehub ter wereld en wordt vaak de koffiehoofdstad van allemaal genoemd. Ze zijn toegewijd aan het inkopen, branden en brouwen van de beste koffiebonen, in overeenstemming met de speciale koffiecultuur. Door verschillende soorten koffie te verkennen, met een verscheidenheid aan single origins en te experimenteren met verschillende melanges, temperaturen en branding, draait de Melbourne-koffie niet alleen om het maken van een goede flat white of espresso.

Dit label is niet alleen voor Melbourne. Het is de thuisbasis van ’s werelds beste barista’s en hoewel latte art over de hele wereld steeds gebruikelijker wordt, wordt er gezegd dat als een barista niet bedreven is in het maken van latte art, ze in Melbourne geen maand meegaan .

Gezien het feit dat 63% van de Melbournians naar een café gaat om hun dagelijkse fix te drinken, is de cafécultuur een groot deel van de hele sfeer. En aangezien 95% van de cafés in eigen beheer is, is er veel ruimte om ze individualistisch en creatief te maken. Het is geen race om de beste koffie van Melbourne te vinden.

Er zijn veel cafés in Melbourne met unieke decors. Je kunt een coffeeshop vinden in een oude winkelpui, een postmodern flatgebouw, een stationsonderdoorgang of zelfs een zeecontainer. Hoe unieker hoe beter!

N Café In New York

Om de hierboven genoemde redenen zijn n-cafés overal ter wereld modellen geworden. Tegenwoordig kun je de echte n-koffie ervaren in de meeste grootstedelijke steden, waaronder Londen, Parijs of New York.

Nick Stone, geboren in Melbourne, richtte het Bluestone Lane café op in Brooklyn, New York. Hij verhuisde naar New York City met een missie: Amerikaanse smaakpapillen opvoeden met premium koffie.

Tegenwoordig heeft Bluestone Lane 30 locaties verspreid over het land met cafés in San Francisco, Los Angeles, Washington DC, Philadelphia en New Jersey.

Het is niet alleen de cultuur. N koffie is ook anders. Hun braadstukken zijn gladder, helderder en hebben smaaktonen van karamel. In vergelijking daarmee smaakt Amerikaanse koffie donker en bitter. Bluestone Lane is toegewijd aan het verlichten van de Amerikaanse smaakpapillen en het leren van de echte waardering van een goede espresso.

Bij het online kopen van de bonen biedt Bluestone Lane de keuze uit twee kenmerkende melanges. Flagstaff-gebraad is ideaal voor pour-over en cold brew-methoden en heeft proeftonen van melkchocolade, amandel en vanille. Terwijl Maverick-melange het meest geschikt is voor het brouwen van espresso en boventonen van cacao, honingraat en kruidnagel laat zien.

Cafeïnevrije Manier Van Leven

Koffie is een integraal onderdeel van het dagelijks leven van elke persoon. We hechten veel belang aan de kwaliteit van uw koffie, de branding en het type, en nemen ook de tijd om ervan te genieten in ons favoriete café.

ns hebben hun benadering van koffie echt genageld en aangezien ze nu een model zijn voor cafés over de hele wereld, kunnen we ook van deze koffie-ervaring genieten. Bluestone Lane liet zich inspireren door de koffiehoofdstad van de wereld, Melbourne, en verkoopt zijn kenmerkende bonen online, zodat je ook thuis een authentieke Aussie flat white of een espresso kunt maken.

Vaardig? We weten dat we dat zijn!